Dodací list

Ušetrite pri práci s formulármi až 50% času.

To ma zaujíma

Informáie k tlačivu

Dodací list slúži ako sprievodný dokument k zásielke tovaru alebo materiálu a je určený pre fyzické aj právnické osoby, ktoré dodávajú alebo prijímajú tovar v rámci obchodného vzťahu. Formulár dodacieho listu nie je priamo upravený zákonom, ale jeho používanie vyplýva z obchodných zvyklostí a požiadaviek na preukázateľnosť dodania tovaru podľa § 409 a nasl. Obchodného zákonníka (zákon č. 513/1991 Zb.). Slúži najmä ako dôkaz o odovzdaní a prevzatí tovaru medzi predávajúcim a kupujúcim.

Dodací list vyplňuje dodávateľ tovaru a odovzdáva ho spolu so zásielkou. Príjemca je povinný skontrolovať množstvo a stav dodaného tovaru a potvrdiť prevzatie podpisom. V prípade nezrovnalostí (neúplná dodávka, poškodený tovar a pod.) je dôležité tieto skutočnosti uviesť priamo do dodacieho listu.

Formulár by mal obsahovať:

  • názov a adresu dodávateľa aj odberateľa,
  • dátum vystavenia a dátum dodania,
  • číslo objednávky alebo faktúry, na ktorú sa dodávka viaže,
  • podrobný zoznam dodaného tovaru (názov, množstvo, jednotka, prípadne cena),
  • podpis osoby, ktorá tovar odovzdala aj prijala.

Dodací list nie je daňový doklad, ale často slúži ako príloha k faktúre. Je preto dôležité ho archivovať – odporúčaná lehota na uchovávanie v podnikateľskom prostredí je minimálne 10 rokov. Pri použití elektronickej formy je potrebné zabezpečiť jeho čitateľnosť a pravosť po celú dobu archivácie.

Vzor formuláru v PDF