Ušetrite pri práci s formulármi až 50% času.
To ma zaujímaDodací list slúži ako sprievodný dokument k zásielke tovaru alebo materiálu a je určený pre fyzické aj právnické osoby, ktoré dodávajú alebo prijímajú tovar v rámci obchodného vzťahu. Formulár dodacieho listu nie je priamo upravený zákonom, ale jeho používanie vyplýva z obchodných zvyklostí a požiadaviek na preukázateľnosť dodania tovaru podľa § 409 a nasl. Obchodného zákonníka (zákon č. 513/1991 Zb.). Slúži najmä ako dôkaz o odovzdaní a prevzatí tovaru medzi predávajúcim a kupujúcim.
Dodací list vyplňuje dodávateľ tovaru a odovzdáva ho spolu so zásielkou. Príjemca je povinný skontrolovať množstvo a stav dodaného tovaru a potvrdiť prevzatie podpisom. V prípade nezrovnalostí (neúplná dodávka, poškodený tovar a pod.) je dôležité tieto skutočnosti uviesť priamo do dodacieho listu.
Formulár by mal obsahovať:
Dodací list nie je daňový doklad, ale často slúži ako príloha k faktúre. Je preto dôležité ho archivovať – odporúčaná lehota na uchovávanie v podnikateľskom prostredí je minimálne 10 rokov. Pri použití elektronickej formy je potrebné zabezpečiť jeho čitateľnosť a pravosť po celú dobu archivácie.